Aangeboden door: Gift Campaign

Duurzame katoenen tas is aandenken voor lange tijd

Eigen foto

Een relatiegeschenk of promotieartikel zou een gebruiksvoorwerp mogen zijn, waar bijvoorbeeld de bezoeker van een beurs voor lange tijd iets aan heeft. Daarmee vormt het artikel bovendien zowel een blijvend aandenken als reclame.

Daarnaast is duurzaamheid een belangrijk goed in deze tijd. Hoe fijn is het, als je als onderneming tijdens een beurs, congres of evenement je klanten in al deze aspecten kunt voorzien?

Geschiedenis

De tas als gebruiksvoorwerp is al sinds de late middeleeuwen onderdeel van het dagelijks bestaan. Toentertijd veelal door vrouwen gebruikt, omdat vrouwenkleding niet van zakken werd voorzien. Dit gebeurde pas na de Eerste Wereldoorlog.

Er zijn vroege voorbeelden van tassen die om de schouder werden gehangen, zoals bepaalde jachttassen. Toch werden tassen en beurzen in de late Middeleeuwen voornamelijk aan de riem of gordel gedragen. En: zowel door mannen als door vrouwen.

Reticule

Aan het einde van de 16e eeuw deed de binnenzak zijn intrede in mannenkleding. Daarmee raakte de tas bij de man langzaam uit. Met uitzondering van de jacht- en documententas werd de tas in de volgende eeuwen exclusief het domein van de vrouw.

Tijdens de 17e, 18e en een groot deel van de 19de eeuw was wijde kleding de mode onder vrouwen. Daaronder kon je makkelijk één of twee losse zakken onzichtbaar dragen. De dijzak werden als paar gedragen, één op elke heup. Met het veranderen van de mode - hoge, strakke tailles en slanke rokken gingen het straatbeeld bepalen - verdwenen de dijzakken.

Dat was het moment dat de voorloper van de handtas, de reticule, haar intrede deed. Tegenwoordig gebruiken we voornamelijk de schoudertas. Deze slinger je makkelijk om je nek. Zo houden we onze handen vrij.

Beursbezoek

Dat maakt ook dat tassen tegenwoordig populaire weggevertjes zijn tijdens beurzen en congressen. Ze komen bovendien ook nog eens goed van pas bij dit soort aangelegenheden: je stopt de goodies die je bij de verschillende stands krijgt makkelijk in jouw katoenen tas met logo .

Een bezoeker kan het artikel altijd hergebruiken en de tassen zijn recyclebaar. Wanneer de tasjes dan ook nog eens bedrukt zijn met een opvallend logo of pakkende tekst, trekken ze de aandacht van andere aanwezigen. Dit nodigt meer mensen uit om jouw stand te bezoeken en ook een tasje in ontvangst te nemen.

De tassen met logo zijn in veel verschillende maten, vormen en kleuren verkrijgbaar. Je hoeft alleen nog een keuze uit de vele mogelijkheden te maken. Bepaal welk logo of design je wilt gebruiken, of schrijf een pakkende tekst. Ook in druktechnieken is veel keuze. Bovendien kun je de tassen zowel enkelzijdig als dubbelzijdig laten bedrukken. Naast katoenen tassen, zijn er ook tassen verkrijgbaar die gemaakt zijn van bamboevezel.

Duurzaam

Het gebruik van katoen als heeft een aantal grote voordelen. Allereerst is het een natuurlijk product en dus biologisch afbreekbaar. Katoen en bamboe zijn bovendien hernieuwbare grondstoffen. De teelt van katoen laat slechts een kleine ecologische voetafdruk achter: er is weinig uitstoot van CO2 en andere broeikasgassen. Nog een groot voordeel: katoenen artikelen dragen niet bij aan de plastic soup.

Trends 2022

Er zijn voor komend jaar vier duidelijke trends te onderscheiden: teddy, puffy oversized, kleurrijk en duurzaam. Tassen in een teddystof zijn in veel verschillende kleuren te verkrijgen. Deze tassen zijn aaibaar zacht en echt niet alleen voor kinderen! Puffy oversized tassen zijn zo groot mogelijk en gemaakt van een gewatteerde stof. Je ziet ze vooral in zachte, natuurlijke kleuren als beige, bruin en off-white.

Kleurrijk is daar de tegenhanger van. Het betekent dat ook uitgesproken kleuren dit jaar mogen, al dan niet met elkaar gecombineerd in één tas. De felle fluorkleuren blijven, maar ook helder groen, blauw en paars zien we veel in tassen terug. Duurzaamheid is een trend die we naar verwachting de komende jaren zullen blijven zien. Het is volledig van deze tijd om rekening te houden met de aarde, het milieu en de uitstoot.

Bedrukte tote bag

Wanneer je ervoor kiest om tassen te laten bedrukken voor bijvoorbeeld je klanten of de bezoekers van jouw stand, en je wilt graag de trends volgen, dan is de tote bag een aanrader. Was de tote bag in 2021 al immens populair, in 2022 zal dat niet anders zijn.

Het is een makkelijk op te vouwen tas, die je ook nog eens moeiteloos meeneemt in bijvoorbeeld je handtas. De tas is zeer geschikt om te laten bedrukken. Met een kekke, gepersonaliseerde print heb je altijd een tote bag bij je die precies bij jou of jouw klant past.

Nieuws

menu