Betten Transport maakt regio Appelscha nog meer zichtbaar

Appelscha - Betten Transport heeft twee vrachtwagens beschikbaar gesteld waarop de regio Appelscha wordt gepromoot.

De eerste vrachtwagen van Betten Transport rijdt vanaf maandag door het land. Bij de oplevering waren enkele leden van Coöperatie Appelscha regio 3.0 aanwezig. ‘Wij zijn trots op onze regio en vinden het mooi dat wij zo een steentje kunnen bijdragen aan de promotie’, zegt Ewout Betten van Betten Transport vol trots. ‘Je zou er zo achteraan rijden,’ zegt Arno Goettsch, gebiedsregisseur.

Betrokkenheid is groot

Sinds maart is hij volop voor de regio werkzaam en heeft veel contacten met ondernemers. ‘Het is goed om te weten dat de betrokkenheid van alle leden groot is, ook nu ze in een lastige periode zitten.’ Dat de spirit er goed in zit, blijkt ook uit de gesprekken met andere recreatieve ondernemers. ‘We zijn druk bezig met het vullen van onze website met het totale aanbod in recreatie, horeca en toerisme wat de bezoeker in en bij Appelscha vindt. Er is heel veel interesse om goed vermeld te worden op de website’ aldus Goettsch.

Video

Naast de websiteontwikkelingen, is een video gelanceerd die landelijk wordt gepromoot. Er draait een online campagne om de regio onder de aandacht te brengen.

Persreis

De samenwerking met Zuidoost Friesland, voorheen Toeristische Netwerk de Friese Wouden, is warm. Onlangs heeft Zuidoost Friesland een inspiratiekrant uitgegeven, die huis-aan-huis is bezorgd in het hele gebied. Daarnaast is er een grote persreis georganiseerd om het Andere Friesland te promoten. In ieder geval vijf journalisten komen 2 of 3 dagen de regio bezoeken.

Samenwerking met ondernemers

Heel belangrijk bij deze organisatie is de medewerking van de ondernemers in horeca en recreatie. ‘Ondanks de bijzondere tijden die iedereen meemaakt, is de samenwerking fantastisch’, meldt Goettsch. Het totale bereik van alle bloggers/vloggers en journalisten die bij Appelscha verblijven, is meer dan 350.000 volgers of lezers. Bovendien zullen dit veelal mensen zijn, die (nog) niet bekend met Ooststellingwerf.

De journalisten zijn te volgen via #PRHAF20 (afkorting van Persreis Het Andere Friesland). Zij worden gevraagd om via deze hashtag berichten en foto’s te posten.